Smoothie z jarmużem

kale-792988_960_720

Wiem, że dla niektórych z Was jedzenie codziennie zielonych warzyw liściastych nie wchodzi w grę. To niedobrze bo zawierają dużo błonnika, który wspiera funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest to szczególnie istotnie dla osób mających problemy z zaparciami. Jeśli jednak spożywamy dużą ilość błonnika ale zapominamy o piciu dużej ilości wody to błonnik może wręcz te zaparcia potęgować. Błonnik jest świetną pożywką dla bakterii jelitowych, o które osoby z nieswoistymi zapaleniami jelit muszę dbać w szczególności.

Z względu na specyfikę chorób jelit, które często związane są z brakiem równowagi flory bakteryjnej, uzupełnianie „dobrych” bakterii i zapewnianie im pożywienia jest wręcz naszym obowiązkiem. Nigdy nie wyzdrowiejemy jeśli w naszych jelitach panować będzie dysbioza czyli przewaga „złych” bakterii a nawet ich nadmierny rozrost do jelita cienkiego. Zalecam jednak wprowadzenie do diety większych ilości błonnika dopiero wtedy, gdy od przynajmniej trzech miesięcy nie występują problemy z biegunką.

Dzisiaj proponuję Wam świetny przepis na przemycenie do diety zielonych warzyw liściastych w sposób prawie niezauważalny. 🙂 Myślę, że smoothie spodoba się nawet dzieciom, które mają wyjątkowo wybredne kubki smakowe a warzyw unikają jak ognia.

SMOOTHIE Z JARMUŻEM (etap 4, głównie ze względu na surowe warzywa i owoce)

Składniki:
jarmuż z jednej gałązki,
2 duże jabłka,
1 dojrzały banan z czarnymi kropkami, bez zielonych końcówek,
1 pomarańcza,
szklanka mleka kokosowego

Wykonanie:
Wszystkie składniki blendujemy do uzyskania gładkiej konsystencji, powinna być dość gęsta. Jeśli nie macie problemu z trawieniem skórki jabłek to możecie ich nie obierać. Smacznego! 🙂smoothie-729923_960_720

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *