Dieta SCD- etap trzeci

brussels-sprouts-865315_960_720

W tej chwili jestem na trzecim etapie diety i tutaj pojawia nam się sporo warzyw i owoców a także nowe masła orzechowe. Te masła, które jedliśmy na drugim etapie teraz są dopuszczone jako mąki orzechowe czyli mąka z orzechów pecan i mąka migdałowa. Tak naprawdę to mamy dwa rodzaje takich mąk.

Pierwszy rodzaj to odtłuszczone i bardzo drobno zmielone orzechy. Wydaje mi się, że producenci takich mąk uzyskują ją przy produkcji olejów lub mlek orzechowych. Dlatego też bardzo mocno chłoną wodę i wypieki wychodzą z nich bardzo podobne jak z mąk tradycyjnych. Produkt o podobnych właściwościach możemy też uzyskać sami w domu przy produkcji mleka orzechowego. Pisałam o tym w poście „Dieta SCD- etap pierwszy”. Drugi rodzaj to po prostu drobniutko zmielone orzechy. Jeśli użyjemy ich do wypieków to wyjdą one zdecydowanie bardziej „mokre” niż z mąki pierwszego rodzaju.

Produkty dozwolone na etapie trzecim

Owoce (obrane ze skórki, bez pestek i ugotowane): borówki/ jagody, jeżyny, melony, wiśnie/ czereśnie, daktyle, figi, agrest, kwiaty bzu czarnego, grejpfruty, kiwi, kumkwat, cytryna, limonka, mango, pomarańcze, papaja, marakuja, truskawki, mandarynki, arbuz, owoce suszone.

Zdaję sobie sprawę, że nie każdy z tych owoców da się obrać ze skórki i ugotować. Ja akurat dobrze radze sobie z owocami, więc niektóre z nich próbowałam na surowo. Jeśli nie chcemy tak ryzykować to można je pominąć i poczekać do etapu, na którym będą już dozwolone na surowo i/ lub z pestkami. Warto też spróbować zrobić z nich soki bo po pierwsze są one dużo łatwiej strawne niż całe owoce a po drugie w surowych sokach zostaną cenne witaminy.

Jeśli chodzi o owoce suszone to je także należy gotować dlatego polecam robić z nich dżemy, wychodzą bardzo smaczne, szczególnie z moreli. 🙂

Warzywa: buraki, kapusta chińska (Bok Choy), brokuły, brukselka, kapusta, kalafior, seler, bakłażan, jarmuż, por, sałata, fasolka lima świeża, oliwki, cebula, pietruszka, zielony groszek, papryki, rabarbar, cebula, szalotka, groszek cukrowy, dynia spaghetti, boćwina.

Mięso (może być już smażone).

Można spróbować smażonego bekonu ale najwyżej raz w tygodniu. W sklepach często sprzedawany jest bekon wędzony ale tego nie kupujemy bo zazwyczaj dodawany jest do niego cukier (jak zresztą do większości wędzonek).

Nabiał (jak w intro czyli jajka w dowolnej postaci).

Orzechy: mąka z orzechów pekan, mąka z migdałów, masło z nerkowców, masło z orzechów laskowych, masło z orzechów makadamia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *